Helmie Bijleveld

(06) 24 76 40 04

Helmie Bijleveld (1966) is moeder van een zoon en een dochter en woont in het Oostelijk Havengebied. Helmie heeft een opleiding gevolgd aan de kunstacademie en werkt in het dagelijks leven als ambtenaar in de gemeente Amstelveen.

Helmie Bijleveld is al jaren actief bij de SP. In de periode van 2006 tot 2010 was ze deelraadslid in het voormalige stadsdeel Zeeburg. Daar organiseerde zij onder meer mee aan een actie tegen achterstallig onderhoud van de woningen aan de Zeeburgerdijk. Vanaf 2012 tot 2017 was Helmie lid van het afdelingsbestuur van de SP Amsterdam.

Amsterdam is een prachtige stad waar voor een liefhebber van kunst en cultuur veel te genieten is. Helmie is in haar vrije tijd veel in musea, theaters, bioscopen of op de fiets of te voet op weg daar naar toe in de stad te vinden. Dat zal nu zij raadslid is wat minder vaak zijn, maar haar motto is dan ook 'Wil je de wereld veranderen, dan moet je er wel wat voor over hebben.'

In de gemeenteraad voert Helmie het woord over de onderwerpen werk en inkomen.