Blog Tiers Bakker

29 maart 2020

Hoe de Coronacrisis de Slotervaart-wond blootlegt

Foto: SP

We hebben hard meer ziekenhuisbedden nodig! Iedereen roept het. Wel jammer dat dit besef zo laat komt. Nog geen 1,5 jaar geleden ging het Slotervaartziekenhuis failliet. Het ziekenhuis zou overbodig zijn, en de regering wilde er geen geld in steken. Wat zullen de hoge heren in Den Haag nu spijt hebben.

13 december 2019

Rot op met je prijsverhoging: Gratis OV voor iedereen

Foto: SP Amsterdam

In november werd bekend dat de OV-prijzen in Amsterdam en omgeving worden verhoogd. Een slechte zaak, die maar weer aantoont dat de marktideologie hopeloos is mislukt. Gelukkig is er een alternatief.

7 oktober 2019

Uberhaupt niet

Foto: Tati_Tata / Flickr

‘Het morele kompas van de Uber-leiding is zoek’. Dat las ik afgelopen week in een interview met New York Times journalist Mike Isaac in De Telegraaf. De Amerikaan was onlangs in Amsterdam ter promotie van zijn nieuwste boek ‘De strijd om Uber, van ambitie tot ontsporing’. Het boek vertelt over het reilen en zeilen bij de taximultinational. De verhalen liegen er niet om: drank, drugs en extravagante directiefeesten in Las Vegas van €25 miljoen. In opdracht van een Uberdirectie waar leugens, bedrog, hebzucht en de zucht naar macht aan de orde van dag waren.