SPAN week 2

9 januari 2007

SPAN week 2

SP Actie Nieuws, week 2, 2007

En hier is alweer de eerste editie van SPAN in het nieuwe jaar.
We kijken eerst nog even terug naar het vorige jaar. In december stonden we op het Osdorpplein met de Parkstad-actie. Ondanks het slechte weer was er een grote groep SP-ers aanwezig. Vele mensen gaven hun reactie op de onzalige stedelijke vernieuwingsplannen voor Nieuw-West. Van de mogelijkheid om per post een inspraak reactie te geven wordt ook veel gebruik gemaakt. Binnenkort wordt deze actie vervolgd met een bijeenkomst. We houden je op de hoogte.

Rooie Amsterdammer
We kunnen in het nieuwe jaar meteen weer aan de slag. De Rooie Amsterdammer, onze afdelingskrant, arriveert deze week in een flinke oplage op het actiecentrum. De bedoeling is dat deze de komende paar weken verspreidt wordt in alle stadsdelen. Dit kan op de verschillende markten, maar bijvoorkeur ook deur-aan-deur. Naast het interessante SP-nieuws uit Amsterdam staat er ook een bon in om lid te worden. Het is gebleken dat na de succesvolle verkiezingen veel mensen lid willen worden, maak hier dus gebruik van. Op zaterdag 13 januari wordt de krant naar de kerngroepen gebracht, vanaf dan kan je, tussen de buien door, er de straat mee op.

Enqute Slotervaartziekenhuis
Het Slotervaartziekenhuis gaat met zijn tijd mee. Ja, ja, er wordt marktwerking ingevoerd. Een vastgoedmakelaar heeft het ziekenhuis voor een schijntje gekocht en wil hier heel veel geld mee verdienen. Als je een dikke portemonnee hebt kan je een kamer regelen met internet, een barretje etc. De SP is niet blij met deze tweedeling en gaat onderzoeken wat de bezoekers van het ziekenhuis er van vinden.
Aankomende donderdag gaan we tijdens het bezoekuur, 15:30 tot 19:30, een enqute afnemen onder de bezoekers. Wil je komen helpen, al is het een uurtje? Geef dat dan door aan Erik Bobeldijk, 06-21285038, amsterdamnieuwwest@sp.nl

Punt Amsterdam
De afgelopen periode hebben we een heleboel nieuwe actieve leden mogen verwelkomen. We willen iedereen adviseren om zich te abonneren op Punt Amsterdam. Via Punt Amsterdam wordt je regelmatig op de hoogte gehouden van de activiteiten in Amsterdam. Abonneren kan op www.amsterdam.sp.nl.