Campagne begonnen: Laat op 2 maart Protest horen!

11 februari 2011

Campagne begonnen: Laat op 2 maart Protest horen!

De campagne in Centrum is al volop aan de gang. In aanloop naar de provinciale verkiezingen wordt het 'markten' in centrum gentensiveerd. Normaal gesproken staan actieve SP-ers regelmatig op de Noordermarkt, de Lindengrachtmarkt, de Nieuwmarkt en de Lapjesmarkt. Vanaf begin februari zijn we er echter elke week zowel op zaterdag als op maandag om de mensen uit te leggen dat zij op 2 maart hun stem moeten uitbrengen voor de provinciale statenverkiezingen.

Het kabinet van Rutte ziet deze verkiezingen als een test. De SP is pro de test en laat dus een en potest horen tegen dit beleid, maar tegelijkertijd een pro-test voor sociaal en eerlijk. De komende weken zijn de actieve leden van SP op verschillende plekken te vinden om weer volop campagne te voeren. Stemmen bij deze verkiezingen is extra belangrijk omdat ook de samenstelling van de Eerste Kamer wordt bepaald. De Provinciale Staten kiezen namelijk de leden van de Eerste Kamer. Als de regering geen meerderheid in de Eerste Kamer heeft kunnen de plannen daar tegengehouden worden.

SP Centrum zal de komende weken benutten om mensen te vertellen dat het ook eerlijk en sociaal kan. De gevolgen van de crisis hoeven niet door de gewone mensen opgevangen te worden. Zeker niet als er geen bijdrage gevraagd wordt van rijken, villabezitters en banken. Op onderwijs moet niet bezuinigd worden, er moet juist in genvesteerd worden. Wonen moet betaalbaar zijn voor iedereen, ook voor de lage en middeninkomens. Door zoveel mogelijk folders te verspreiden, acties te voeren en met mensen in gesprek te gaan laat de SP zien dat het anders kan, dat het kabinet gestopt moet worden. We kunnen het kabinet stoppen: Stem 2 maart SP!