SP overhandigt zwartboek Bosleeuw Midden aan stadsdeel

28 juni 2011

SP overhandigt zwartboek Bosleeuw Midden aan stadsdeel

SP-deelraadslid Gabi Choma heeft onlangs het zwartboek, met daarin resultaten van het buurtonderzoek dat de SP het afgelopen voorjaar huis aan huis onder de bewoners van Bosleeuw Midden heeft gehouden, aangeboden aan het stadsdeelbestuur. Godfried Lambriex, portefeuillehouder Wonen in Amsterdam-West, nam het in ontvangst.

Het zwartboek staat vol met klachten over achterstallig onderhoud, kou, vocht, schimmel, ongedierte en overlast. Op de vraag van Choma wat er aan de klachten gedaan gaat worden, antwoordde de heer Lambriex dat het stadsdeel in samenwerking met woningcorporatie Stadgenoot zal blijven investeren in de buurt.

Investeren in de buurt is goed als daarbij de huidige bewoners en hun belangen centraal komen te staan. Choma: "Te vaak is er onvoldoende oog geweest voor de huidige bewoners terwijl juist voor hen de gevolgen het meest ingrijpend zijn." De SP zal daarom de ontwikkelingen in Bosleeuw Midden op de voet blijven volgen en blijft zich met de bewonerscommissie 'Der Stedenbloei is Bouw en Groei' sterk maken voor de belangen van de huidige bewoners.