Menswaardige opvang voor asielzoekers Notweg

22 november 2012

Menswaardige opvang voor asielzoekers Notweg

Een meerderheid van de Tweede Kamer vindt dat uitgeprocedeerde asielzoekers die niet terug kunnen keren menswaardig opgevangen moeten worden. SP-fractievoorzitter Laurens Ivens is benieuwd wat burgemeester Van der Laan gaat doen nu dit voorstel van de SP is aangenomen. "De burgemeester was van plan om binnenkort het tentenkamp te gaan ontruimen. Ik neem aan dat hij nu druk bezig is om een goede opvangplek te regelen voor deze mensen."

Laurens Ivens)

De asielzoekers die het tentenkamp in Osdorp sinds eind september bevolken kunnen nergens naar toe. Het stadsdeel keek voor een oplossing naar de burgemeester. De burgemeester verwees naar Den Haag. Ivens: "Nu is er een duidelijke uitspraak van de Tweede Kamer. Deze mensen mogen niet op straat gezet worden, er moet fatsoenlijke opvang voor ze geregeld worden. In Amsterdam is er vast wel ergens een gebouw geschikt voor dergelijke opvang. De winter staat nu echt voor de deur dus roepen we de burgemeester op om snel met een oplossing te komen."