Kandidaatlijsttrekker Noord: Erna Berends

25 september 2013

Kandidaatlijsttrekker Noord: Erna Berends

Het afdelingsbestuur van de SP in Amsterdam draagt Erna Berends voor als lijsttrekker van de SP in stadsdeel Noord. Erna Berends: "Een van de sterke punten van Noord is dat de inwoners zich verbonden voelen met hun buurt. Dit moeten we koesteren. We moeten voorkomen dat bewoners niet meer om hun buurt geven en de omgeving verwaarlozen en vervuilen. Mensen wonen het prettigste als ze om hun buren en omgeving geven en er trots op zijn. Ik wil me graag inzetten om deze karaktereigenschap van Noord, natuurlijk samen met de bewoners, te behouden en te versterken."

Erna Berends (1979) is opgegroeid in Drenthe. Ze kwam naar Amsterdam voor haar studie culturele antropologie. Ze woont nu al bijna 10 jaar in Amsterdam Noord, een stadsdeel waar ze meteen verliefd op werd: "Uitwaaien op de pont, de karakteristieke buurtjes en het groen. De combinatie van het stedelijke en het dorpse sprak me enorm aan." Sinds 2001 is ze lid van de SP en op allerlei manieren actief geweest binnen die club. Momenteel werkt ze als medewerker voor de SP gemeenteraadsfractie en is ze deelraadslid in Noord. Erna woont samen en is moeder van een vrolijke tweejarige meid.

Erna wordt op de lijst gevolgd door Frans Jurrema op plek twee. Hij is momenteel deelraadslid en voert het woord op de onderwerpen wonen en ruimte. Op plek drie staat Robert Brand, voorzitter van ROOD, de jongerenorganisatie van de SP. Op 19 oktober mogen de leden tijdens de algemene ledenvergadering laten weten wat ze vinden van de gehele voorgestelde lijst. Ook zal het verkiezingsprogramma en de lijsten voor de andere stadsdelen en de gemeenteraad worden vastgesteld.