Heel veel handtekeningen voor behoud spoedhulp in Noord

8 maart 2014

Heel veel handtekeningen voor behoud spoedhulp in Noord

Noorderlingen dragen het BovenIJ Ziekenhuis, en in het bijzonder de spoedeisende hulp, een warm hart toe. Dat bleek zaterdag, toen ruim 700 mensen de petitie tekenden voor het behoud van een volwaardige spoedeisende hulp in Noord. Deze petitie is gestart door SP-lijsttrekker in Noord Erna Berends.

Met een ambulance en sirene trokken de SP'ers de aandacht van het winkelend publiek op het Buikslotermeerplein. De meeste mensen tekenden meteen de petitie. Berends: "Veel mensen vertelden spontaan hun ervaringen met en op deze afdeling in de afgelopen jaren. Ze moeten er niet aan denken hier niet meer terecht te kunnen."

Zorgverzekeraars Achmea en VGZ kwamen een paar weken geleden met het plan om de spoedeisende hulp van onder andere het BovenIJ Ziekenhuis te sluiten. Berends vind dit onacceptabel. "Met al ruim 3000
handtekeningen in totaal blijkt dat mijn zorgen gedeeld worden. Voor de mensen in Noord is het van groot belang dat ze in geval van spoed snel geholpen kunnen worden in hun ziekenhuis. Dit geluid kunnen de verzekeraars toch niet negeren."