SP vraagt opheldering over ontruiming Maagdenhuis

13 april 2015

SP vraagt opheldering over ontruiming Maagdenhuis

De SP wil weten waarom het Maagdenhuis al op zaterdag is ontruimd terwijl de actievoerders hadden aangegeven op maandag en eventueel zondag te willen vertrekken. SP-raadslid Erik Flentge: “Een ontruiming leidt tot veel onrust en kost de gemeenschap geld. Een ontruiming vlak voor het einde van de actie lijkt dan een slecht idee.”

Afgelopen zaterdag werd na een wekenlange bezetting ontruimd. Studenten voerden actie voor een democratische universiteit en goed onderwijs. Juist die zaterdag zou er een wetenschapsfestival plaatsvinden. Ook hadden de studenten aangekondigd het weekend te willen gebruiken om het pand netjes en schoon achter te laten.

Flentge: “Ik vraag me daarom af waarom toch gekozen is voor ontruiming. Ik wil graag weten of er nog een poging tot bemiddeling is ondernomen. Het resultaat lijkt nu te zijn dat de verhoudingen tussen de studenten en het universiteitsbestuur alleen maar verder zijn verslechterd.”