Nieuws, april 2015

30 april 2015

Gemeente investeert 9 miljoen om meer mensen aan dagbesteding te helpen

Amsterdam gaat 9 miljoen euro investeren om mensen met een lichamelijke of psychische beperking te begeleiden naar een zinvolle dagbesteding of werk. SP-wethouder Arjan Vliegenthart: “Wij vinden het belangrijk dat alle Amsterdammers volwaardig mee kunnen doen. Dat geldt ook voor mensen voor wie het lastig is om dat zelf te organiseren.”

30 april 2015

Onderzoek mogelijke schending scheiding kerk en staat

VVD en SP pleiten in vragen gesteld aan het Amsterdamse stadsbestuur voor een onderzoek naar mogelijke schending van de scheiding tussen kerk en staat. Uit jaarrekeningen van twee maatschappelijke organisaties gevestigd in ‘De Verbinding’ lijkt dat zij subsidiegeld aan moskeeën hebben gedoneerd.

28 april 2015

Achterstallig onderhoud in Louis Couperusbuurt

Veel woningen in de Louis Couperusbuurt in Nieuw-West zijn slecht onderhouden. Dat bleek toen de SP afgelopen week op onderzoek uitging in de buurt. Vrijwel alle sociale huurwoningen worden geteisterd door schimmel, vochtplekken, houtrot of verstopte riolering.

28 april 2015

Voer hotelstop in Centrum uit

Stadsdeel Centrum houdt zich opnieuw niet aan haar eerder gemaakte afspraak dat er geen nieuwe hotels bij zouden komen. SP-fractievoorzitter Michiel Wetzer: “Wij vinden dat een hotelstop ook echt zou moeten betekenen dat er geen nieuwe hotels bij komen. De regels worden nu veel te makkelijk opgerekt waardoor dat toch telkens weer gebeurt.”

25 april 2015

SP en bewoners bezorgd over sloepen Jacob van Lennepkade

Veel bewoners zijn bezorgd over de mogelijke komst van vele sloepen op de Jacob van Lennepkade en de Bilderdijkkade. Dat bleek tijdens een druk bezochte bewonersbijeenkomst. De SP deelt hun zorgen dat het woonklimaat zal verslechteren

24 april 2015

Veel bewoners wijzen verkoopplannen Stadgenoot af

Veel bewoners uit de Roerstraat in de Rivierenbuurt wijzen de verkoopplannen van woningcorporatie Stadgenoot af. In de Roerstraat staat één van de complexen die Stadgenoot wil verkopen. De SP bracht een bezoek aan de buurt om de mening van de bewoners te peilen. Met het buurtonderzoek trapte de SP een groter onderzoek af naar de geplande uitverkoop van sociale huurwoningen.