Mondelinge vragen

18 december 2009

Mondelinge vragen

Activiteiten IJsterk

Mondelinge vragen gesteld in de vergadering van de deelraad van 17 december 2009 over de activiteiten in de buurthuizen en de communicatie van de nieuwe stichtingen IJsterk met de werknemers

1. Is het dagelijks bestuur bekend met het feit dat naast de cursussen de volgende activiteiten gestopt zijn:

Claverhuis en Straat & Dijk
- Seniorensoos
- Open zondagen
- Tafeltennis inloop
- Themasoos
- Ouder en kind inloop
- Creatieve inloop i.s.m. D.A.C.
- Keramiek- & mozaek inloop
- Buurtburl voor psychiatrische mensen

Witte Boei
- Turks volksdansen

Boomspijker
- Kleutertheater
- Peutertheater
- Eettafel voor ouderen

2. Is het dagelijks bestuur het met ons eens dat de garantie is gegeven dat er geen activiteiten zouden stoppen?

3. Wat gaat het dagelijks bestuur doen om de activiteiten per direct weer doorgang te laten vinden?

4. Is het dagelijks bestuur bekend met het feit dat de contracten van vele werknemers, ook die van de peuterleidsters, voor de nieuwe Stichtingen IJsterk voor bepaalde tijd zijn afgesloten, dat werknemers lager zijn ingeschaald en dat functies zijn veranderd of nog niet ingevuld?

5. Is het dagelijks bestuur bekend met het feit dat werknemers, die bezwaar hebben gemaakt tegen het opgedrongen contract een brief van de interim bestuurder kregen waarin gesteld wordt: "Ik behoud mij het recht voor de overeenkomst als ongeldig te zien bij handhaving van uw bezwaar en deze in te trekken waarmee de overeenkomst eindigt. Met vriendelijke groet, De heer van der Veen Bestuurder a.i."?

6. Is het dagelijks bestuur het met ons eens dat 250.000 euro voor negen maanden werk voor een welzijnsinstelling een absurd hoog bedrag is, gezien de feiten dat werknemers lager ingeschaald worden en niet winstgevende activiteiten verdwijnen?

N. Duijndam, A. Niessen, M. Bruggeman, F. Reudler Talsma