h

SP Westerpark SPectaculair van start

14 februari 2006

SP Westerpark SPectaculair van start

Na de landelijke SP-campagnestart van 4 februari j.l. is nu ook de campagne van SP Westerpark feestelijk van start gegaan. Geflankeerd door steltenlopers trokken ongeveer 10 SP-leden door het stadsdeel en deelden daarbij tomatensoep, ballonnen en de onvermijdelijke flyers uit.

De landelijke SP-campagne heeft al veel publiciteit gekregen. Na jaren heeft de SP zich een nieuwe huisstijl aangemeten, gekenmerkt door fluorescerend rood en een opvallende tomaat. Geheel in deze stijl ging ook SP Westerpark op pad. Drie steltenlopers van de Amsterdams-Venetiaanse theatergroep Pavana hadden zich voor de gelegenheid in ondermeer fluorescerend rood gestoken, om voor extra spektakel te zorgen. Op deze manier trok de SP-karavaan veel aandacht. “Eindelijk wat kleur in de Spaarndammerstraat!” verzuchtte een buurtbewoner toen hij de groep voorbij zag komen.

De SP hield spreekuur op de Spaarndammerstraat, de Tweede Nassaustraat en het Hugo de Grootplein. Daar konden de buurtbewoners de kandidaat-raadsleden spreken, terwijl ze hun “linkse hart” konden verwarmen met tomatensoep. Voor de kinderen waren er ballonnen en stickers. Ook de flyers, die aan de voorzijde voorzien is van een kleurrijke spotprent, vonden gretig aftrek. Lijsttrekker Harm-Jan Kamstra hield op een echte zeepkist een toespraak, die niet gespeend was van kritiek naar de zittende politici van de deelraad. De SPeerpunten, samengevat als “Linkser en socialer”, zijn ook terug te vinden op de flyer van SP Westerpark. Aan het einde van de middag waren de 15 liter soep en 3 liter heliumgas op en konden alweer plannen gemaakt worden voor de rest van de campagne, die nog bijna vier weken zal duren.

U bent hier