De hulpdienst van de SP Amsterdam

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. En dat gelijk krijgen wordt voor gewone mensen steeds moeilijker nu de sociale rechtshulp wordt afgebroken.

De SP organiseert daarom spreekuren voor mensen die problemen hebben met hun baas of verhuurder, met de gemeente of de belastingen. De spreekuren zijn toegankelijk voor iedereen, SP-lid of niet. Je krijgt hier advies of we verwijzen je door naar een instantie die beter kan helpen.

Als er meerdere mensen met vergelijkbare problemen zich bij ons melden, dan kunnen we gezamenlijke acties op gang zetten.

Openingstijden hulpdienst SP amsterdam

Hoofdlocatie: SP-actiecentrum, Laurierstraat 165
Dinsdag tot en met woensdag 13.00 uur - 16.00 uur
Donderdag 11.00 uur - 16.00 uur

Nieuw-West: Elke vrijdag van 10.00 uur tot 12.00 uur in de Honingraat in Nieuw-West, Slotermeerlaan 103.

Zuidoost: Elke woensdagochtend van 10:00 tot 12:00 in buurthuis Holendrecht, Holendrechtplein 38.

Lukt het niet om naar een spreekuur te komen?

Wij komen ook op huisbezoek. Neem telefonisch of per mail contact met ons op:
Telefoon: (020) 637 01 58
E-mail: hulpdienstamsterdam@sp.nl

Heeft u interesse om mee te helpen bij de hulpdienst, stuur dan een mail naar amsterdam@sp.nl.

Hoofdlocatie: SP-actiecentrum, Laurierstraat 165.

Nieuw-West: De Honingraat in Nieuw-West, Slotermeerlaan 103.

Zuidoost: buurthuis Holendrecht, Holendrechtplein 38.

Laat geen geld liggen

Kleine beurs? Weet waar u recht op heeft!

Foto: SP

De SP heeft de aanval geopend tegen armoede in Amsterdam. Dankzij de SP wordt liefst 80 miljoen extra uitgetrokken om mensen die wat minder geld hebben te ondersteunen. Veel mensen hebben recht op deze ondersteuning, maar niet iedereen weet dit. De SP Hulpdienst bezoekt dit jaar de Amsterdamse buurten, om bewoners te informeren en in te schrijven voor voorzieningen waar zij recht op hebben.