h
20 april 2006

Schriftelijke vragen CROS klachtenregistratie

Onlangs viel mij op dat de CROS een nieuw klachtenregistratiesysteem heeft ingevoerd. Het nieuwe systeem is nodeloos ingewikkeld en vergt bovendien een inlogprocedure. De drempel om klachten (ook namens andere burgers) in te dienen wordt hiermee aanzienlijk vergroot. Het wekt de indruk dat dit een bewuste keuze is om het aantal ingediende klachten te verminderen en daaruit te zijner tijd de
"conclusie" te trekken dat de overlast is afgenomen omdat burgers minder
klachten hebben ingediend.

Op grond van artikel 42 van het Reglement van Orde wil ik u de volgende vragen stellen:

1. Waarom is er een nieuw klachtenregistratiesysteem ingevoerd?
2. Waarom is het niet langer mogelijk om klachten eenvoudig via een e-mail-adres in te dienen bij de CROS?
3. Sinds welke datum is het nieuwe registratiesysteem ingevoerd?
4. Hoe groot is de procentuele verandering van het aantal ingediende klachten sinds het begin van het nieuwe registratiesysteem?
5. Waarom zijn de bij de CROS bekende indieners van klachten niet op voorhand genformeerd door de CROS over de op hande zijnde veranderingen?
6. Heeft de CROS over de veranderingen overleg gevoerd met de omliggende gemeentebesturen?
7. Bent u bereid actie te ondernemen om het indienen van klachten op korte termijn te vergemakkelijken? Zo nee, waarom niet?

Het lid van de Raad,

M.P. Meijer, SP fractie

U bent hier