SP viert val Balkenende 2 in Vondelpark

29 juni 2006

SP viert val Balkenende 2 in Vondelpark

SP-Amsterdam viert de val van de regering Balkenende vanavond om 19.30 uur in het Vondelpark onder het motto 'Opgeruimd staat netjes'. De partij heeft haar leden opgeroepen om broodjes, rode wijn en lekkernijen mee te nemen.

Volgens SP-afdelingsvoorzitter Laurens Ivens zijn heel veel mensen in Nederland blij met het vertrek van dit kabinet. "Balkenende en zijn regering hebben ertoe bijgedragen dat de kloof tussen arm en rijk in dit land fors gegroeid is, dat de publieke sector in crisis is en dat oude en nieuwe Nederlanders tegen elkaar uit zijn gespeeld. Zijn beleid maakt dat een meerderheid van de bevolking bang is voor wat de toekomst ons brengt. De SP is ervan overtuigd dat het voor bijna hetzelfde geld anders en veel beter kan. Een nieuwe toekomst begint vandaag!"

De SP-leden en andere feestgangers zullen om 19.30 bij het Blauwe Theehuis in het Vondelpark verzamelen om dan gezamenlijk naar de grote weide in het park te gaan