Indische Buurt: ook voor de SP een Amsterdamse Wereldwijk

27 september 2006

Indische Buurt: ook voor de SP een Amsterdamse Wereldwijk

Het Wereldwijkfestival van 17 september 2006 werd voor de vierde keer georganiseerd en na twee jaar weer terug naar de Javastraat. Het festival was groter dan ooit met drie muziekpodia, een kunst- en informatiemarkt, een braderie, kinderactiviteiten, sport- en spel en de allereerste koopzondag in de Indische Buurt.

Het Wereldwijkfestival is ht festival van de Indische Buurt en is voor en door bewoners georganiseerd. De SP was erbij en stond met een kraam op de informatiemarkt. Naast de informatie over allerlei activiteiten van de SP, zoals ROOD, NVReizigers en uitleg over de standpunten is er vooral actie gevoerd.

Grijs op reis: gratis openbaar vervoer voor 65+
Een actie van het SP ouderenplatform die door veel bezoekers werd ondersteund. Om dit ook aan de minister duidelijk te maken is het de bedoeling zoveel mogelijk ondertekende bouwstenen te verzamelen, hier een trein, bus of tram van te bouwen en deze aan de minister aan te bieden. Er is door ontzettend veel bezoekers dan ook een bouwsteen ondertekend en Zeeburg heeft hier een treinstel bij elkaar.

Volgend jaar zijn wij zeker weer van de partij!