h

Jan Marijnissen lanceert eigen tomatensoep SP: SoeP!

18 oktober 2006

Jan Marijnissen lanceert eigen tomatensoep SP: SoeP!

Jan Marijnissen zal vrijdag het nieuwe eigen soepmerk van de SP introduceren: SoeP. De biologische en diervriendelijke tomatensoep is ontwikkeld in samenwerking met culinair recensent Johannes van Dam. Met de soep wordt tevens een mobiel werk van kunstenaar Joep van Lieshout onthuld, bedoeld om de SoeP dichterbij het publiek te brengen. Met deze SoeP Express zal de SP de komende weken in heel het land SoeP uitdelen.

SoeP)

SoeP is geschikt voor een vegetarisch, veganistisch en halal dieet. "Niet omdat we roomser dan de Paus willen zijn, maar omdat we willen delen met iedereen, niemand uitgezonderd," zegt Jan Marijnissen. "Onze tomatensoep is een kleine maar heerlijke bijdrage aan een aangenamere samenleving. Alle beetjes helpen immers." Culinair specialist Johannes van Dam adviseerde de SP bij de ontwikkeling van SoeP.

SoeP zal vrijdag 20 oktober om 15:00 uur worden gepresenteerd op de Nieuwmarkt in Amsterdam. Bovendien wordt de nieuwe SoeP Express onthuld, een mobiel werk van kunstenaar Joep van Lieshout waarmee de SoeP aan de man en vrouw wordt gebracht. Tegelijk gaat een zeer opvallende landelijke Abripostercampagne van start, op meer dan 900 plaatsen zal Jan Marijnissen het publiek een bijzonder aanbod doen.

De SP en tomatensoep horen bij elkaar. Tijdens acties op straat of bij bedrijven is het een welkome opkikker en het verbroedert tijdens politieke bijeenkomsten. Het brengt de SP op een warme manier onder de aandacht bij allerlei evenementen.

Kunstenaar Joep van Lieshout is een van Nederlands meest succesvolle kunstenaars en heeft in allerlei vormen mobiele functionele 'beelden' gemaakt, zoals als mobiele huizen en hospitalen. Centraal thema in zijn werk is autocratie, de macht je eigen leven vorm te geven. Thonik, het ontwerpbureau dat de campagne en de huisstijl voor de SP vormgeeft, vroeg Joep van Lieshout de SoeP Express te maken: een mobiel en functioneel kunstwerk dat achter de SP-bus door het land gaat. Achter de auto gehangen is het een gesloten vorm, ter plekke wordt het opengeklapt en ontstaat een kookeiland en terras, compleet met SP-parasol.

De presentatie van de SoeP en SoeP Express is ook de aftrap van een ledenwerfcampagne van de SP. Nieuwe leden krijgen drie thonik-design SP-soepkommen cadeau.

De nieuwe huisstijl van de SP en de SP-campagnes zijn genomineerd voor de Nederlandse Designprijzen die zaterdag worden uitgereikt.

U bent hier