Schriftelijke vragen

12 oktober 2006

Schriftelijke vragen

Schriftelijke vragen klacht onderhoud openbare ruimte

Geachte heer/mevrouw,

De SP heeft een klacht binnen gekregen van bewoners Strandvliet in Zuidoost.
Het gaat over rotzooi en overlast. Binnenhof die wordt niet onderhoud door de woningbouwvereniging "Eigen Haard" zoals wel werd afgesproken.
Enige tijd gelden is tussen woningbouw, bewonersvereniging en het Stadsdeel afgesproken dat binnenhof zou worden afgesloten "het is gebeurd" en dat de woningbouwvereniging het onderhoud zou doen aan het binnenhof. Het onderhoud geschiedt nauwelijks, dus de woningbouw komt haar verplichtingen niet na. Dit is een openbare ruimte.

De openbare ruimte aan de buiten kant van het complex vervuilt ook. Volgens de bewoners doet de Milieupolitie en Wijbeheer hun werk niet, ook niet als daar dringend om verzocht wordt.
De woning complex staat in de aanlooproute van de parkeerplaats waar Arena bezoekers de auto parkeren naar de Arena toe. Dat zorgt voor heel veel overlast. In de vorm van lawaai en rotzooi dat overal achterblijft.
De SP wil graag daar een oplossing voor komt (meer parkeergelegenheid bij Arena en strikte naleving van openbare orde bij evenemente in de Arena. B.v. meer politie toezicht).

Mijn vragen aan de Portefeuillehouder zijn:
1- Kan de Portefeuillehouder opheldering vragen bij de
Woningbouwvereniging?
2- Kan de Portefeuillehouder opheldering vragen bij de
Milieupolitie?
3- Kan de Portefeuillehouder afspraken maken met Wijkbeheer om de buurt schoon en netjes te houden?

Hierbij wil ik u de klachten overhandigen met verzoek om z.s.m. (binnen twee weken) te antwoorden.

Met vriendelijke groet

Noush Saranjam