SP steunt het GVB personeel op 31 oktober

29 oktober 2006

SP steunt het GVB personeel op 31 oktober

Het GVB personeel zet alle bussen en trams in Amsterdam op dinsdag 31 oktober 5 minuten stil en dreigt met hardere acties in november. Dit in protest tegen de kabinetsplannen voor de privatisering van het openbaar vervoer. De SP is en blijft tegen de marktwerking bij het openbaar vervoer en ondersteunt deze actie.

De Wet Personenvervoer 2000 heeft nu al geleid tot minder stads- en streekvervoer en slechtere dienstverlening. Concurrentie op personeel zal de dienstverlening nog verder verslechteren. De werkdruk neemt toe en de arbeidsvoorwaarden verslechteren. Logisch dat voor het personeel de maat vol is.

De SP steunt het protest en zal dinsdag om 5 voor twaalf in actie zijn voor het GVB kaartenverkooppunt bij het Centraal Station (naast het Noord-Zuidhollands Koffiehuis, zie kaartje). Met een spandoek en door middel van het uitdelen van pamfletten op de bus- en tramhaltes aan het personeel en de reizigers die steun onderstrepen.

We verzamelen dinsdag 31 oktober om 11:30 uur voor het GVB kaartverkoopkantoor. En roepen alle leden op om met deze korte actie mee te doen. Voor informatie bel 06-28455452.

Locatie verzamelpunt)