De SP stijgt ook in Nieuw-West

4 november 2006

De SP stijgt ook in Nieuw-West

Op zaterdag 4 november voerde de SP Nieuw-West campagne op het Osdorpplein. Een flinke groep SP-ers van de kerngroep bemenste de SP kraam en veroverde het plein van meet af aan. Meer dan duizend verkiezingsfolders, honderden schuursponsjes en ander verkiezingsmateriaal vonden hun weg naar belangstellende burgers en voorbijgangers. De SP doet het goed in Amsterdam. Ook in Nieuw-West, dat was wel duidelijk uit de reacties van het merendeel van de mensen.

Remine Alberts (SP fractievoorzitter in de gemeenteraad) voerde de troepen aan en verzette vele folders en sponsjes. Ze was onder de indruk van de betrokkenheid van de inwoners van Nieuw-West bij de politiek en met name van de duidelijke voorkeur om op 22 november SP te gaan stemmen. Niet alleen is er in Nieuw-West een wereld te winnen "we winnen die wereld nu". De kerngroep is dan ook vast besloten er de komende weken keihard tegenaan te gaan.

De campagne van de kerngroep kreeg ondersteuning van een groep DIDF (Turkse Arbeidersvereniging) die met eigen en SP folders ook opriepen om SP te stemmen.