Wat is een goed gesprek?

20 april 2007

Wat is een goed gesprek?

Wat is een goed gesprek en een goede verhouding? Tijdens de raadsvergadering van woensdag, in Amsterdam Noord, bleek dat daar heel verschillend over gedacht kan worden.

Volgens de wethouders Diepeveen en De Wild Propitius hebben ze een goede relatie met het BovenIJ Ziekenhuis. Ze zeggen dat ze goede gesprekken hebben gehad over de bouw van een toren naast het ziekenhuis. Volgens hen zou het ziekenhuis het zelfs betreuren als de plannen niet door zouden gaan. Uit de boze brieven van een advocatenkantoor blijkt echter het tegenovergestelde. Navraag bij de directie van het ziekenhuis leverde ook geen rooskleurig beeld op van de onderlinge contacten. Het ziekenhuis zegt dat de bestuurders van het stadsdeel zich niet verdiept hebben in de situatie en de toekomst van het ziekenhuis. Ze beweren zelfs dat er niet eens inhoudelijk gesproken is over de plannen voor de toren.

De SP-fractie heeft hierover mondelinge vragen gesteld tijdens de raadsvergadering. De wethouders bleven volhouden wel inhoudelijk over de plannen gesproken te hebben. En ze hadden zich ook zeker wel goed verdiept in de situatie van het ziekenhuis. Voor de SP is het wel duidelijk, hier kan geen sprake geweest zijn van goede gesprekken en zeker ook niet van een goede verhouding. Als de liefde van één kant komt is de relatie gedoemd te mislukken.