Renovatie Noorlandercomplex eindelijk begonnen

19 september 2007

Renovatie Noorlandercomplex eindelijk begonnen

Het Noorlandercomplex is al jaren ernstig verwaarloosd. Keukenblokken en badcellen zijn versleten en vocht en tocht in de woonblokken zorgen er voor serieuze problemen. De SP is dan ook heel blij dat woningcorporatie Eigen Haard nu eindelijk is begonnen met de renovatie van het complex.

In april van dit jaar is de SP begonnen met een enqute onder de bewoners. De uitkomsten van dit onderzoek waren opmerkelijk te noemen. Maar liefst 86% van de mensen die wij spraken hadden klachten over hun woning. De meest schrijnende waren de klachten over vocht in de woningen. Een aantal bewoners gaf aan gezondheidsproblemen te ondervinden door het vocht en de schimmel in hun huis. Naar aanleiding van dit onderzoek heeft de SP Eigen Haard opgeroepen iets te doen aan de problemen.

Hopelijk zorgt de renovatie ervoor dat de bewoners weer prettig en in ieder geval gezond in hun woning kunnen leven. De SP zal de verrichtingen in het complex nauwgezet blijven volgen. We zijn vooral benieuwd wat de consequentie van deze renovatie zal zijn voor de huurprijs. We vinden dat Eigen Haard de huur in ieder geval niet mag verhogen voor noodzakelijke ingrepen.