Betaald parkeren Geuzenveld-Slotermeer van de baan

14 mei 2008

Betaald parkeren Geuzenveld-Slotermeer van de baan

De deelraad van Geuzenveld-Slotermeer heeft de plannen van het dagelijks bestuur om betaald parkeren in te voeren in het stadsdeel verworpen. Samen met de actiegroep tegen betaald parkeren heeft de SP zich ingezet om de raad ervan te overtuigen dat invoeren van betaald parkeren in het gehele stadsdeel een heilloos plan is.

Om het SP-standpunt te ondersteunen werden door het hele stadsdeel flyers verspreid met een oproep aan de bewoners om naar de inforomatieavonden en de commissievergadering te komen en daar hun stem te laten horen. Ook heeft de SP ingesproken tijdens de commissievergadering. Naast inhoudelijke argumenten heeft de SP de raadsleden opgeroepen om vooral te luisteren naar de bewoners die in grote meerderheid tegen het plan waren.

Onze oproep en argumenten hebben geholpen om met name de PvdA, die eerst voorstander van de nota was, een honderdtachtig graden draai te laten maken. Zelfs moties van andere partijen om betaald parkeren in probleemgebieden mogelijk te maken werden door de PvdA weggestemd. De verklaring van de PvdA voor hun stemgedrag was exact het argument van de SP, namelijk dat er geen draagvlak onder de bevolking is. Het bewijst maar weer eens dat goede SP-acties zelfs een partij met de absolute meerderheid in de raad overstag kunnen doen gaan.