Parelschool moet Parelschool blijven

1 juni 2008

Parelschool moet Parelschool blijven

De SP vindt dat de naam van De Parelschool op Wittenburg niet mag veranderen. Het management van de school wil dat de school een andere naam krijgt, vanwege "imagoverbetering". Marnix Bruggeman, SP-fractievoorzitter in de stadsdeelraad Centrum: "De school heet al zo sinds 1888. Op de oostelijke eilanden wonen nog heel veel ouderen die op de school hebben gezeten. Voor hen is die naam vol herinneringen. Die pak je ze toch niet af, voor n of andere moderne fantasienaam?"

Leerlingen en oud-leerlingen zijn onder leiding van buurtbewoonster Rietje Werts een actie begonnen tegen de naamsverandering. De SP steunt hun protest. Officieel gaat stadsdeel Centrum niet meer over de naam van de school. Het stadsdeel heeft het schoolbestuur tegen de zin van de SP geprivatiseerd in een stichting. Bruggeman: "Wij willen dat de deelraad die stichting onder druk gaat zetten. Als je het imago van de Parelschool wilt verbeteren, moet je kwaliteit van het onderwijs verbeteren. Niet er een ander etiket op plakken."