Elke klacht een gratis advies!

15 oktober 2008

Elke klacht een gratis advies!

Onderstaande column van SP-wethouder Willem Paquay is eerder verschenen in de stadsdeelkrant van Oost-Watergraafsmeer.

Begin augustus moest ik nog door het stof. De Ombudsman had geconstateerd dat klachten van bewoners uit Oost-Watergraafsmeer maanden bleven liggen. Ik beloofde toen dat ik de oplossing van dit probleem hoog op de agenda zou plaatsen. En dat is gelukt!

De afgelopen periode hebben we een nieuwe klachtenregeling gemaakt waarmee wij in november starten. Als u als bewoner een melding doet of een klacht indient, ontvangt u straks binnen een paar dagen een bericht van ontvangst. De organisatie neemt uw klacht serieus en gaat uw klacht volgens een strak tijdsschema behandelen.

Wij willen eenvoudige klachten binnen enkele dagen oplossen. Voor meer ingewikkelde klachten hebben we vier weken nodig. We werken er hard aan om adequaat op uw klachten te reageren. Uw klacht is voor ons straks een gratis advies om ons werk beter te doen.

Willem Paquay, Lid dagelijks bestuur