Schriftelijke vragen

16 oktober 2008

Schriftelijke vragen

Schriftelijke vragen over New York-reis stadsdeelvoorzitter

Stadsdeelvoorzitter Rob Post reist begin november af naar New York. De SP-fractie verkeerde in de veronderstelling dat het ging om een vakantie. Ons bereiken nu berichten dat het gaat om een studiereis. Onderdeel van de ‘studie’ zouden de Amerikaanse verkiezingen zijn. Ook zou de stadsdeelvoorzitter verlaten industrieterreinen bezoeken die opnieuw worden ontwikkeld, om inspiratie op te doen voor de ontwikkeling van de IJ-oevers en de NDSM-werf. De SP-fractie heeft de volgende vragen over de reis van de stadsdeelvoorzitter:

1. Klopt het dat de stadsdeelvoorzitter begin november een studiereis naar New York maakt? Zo ja, betaalt het stadsdeel die reis? Zo ja, wat kost de reis?
2. Wat is in de ogen van het Dagelijks Bestuur het doel van de reis?
3. Op wat voor manier heeft het Dagelijks Bestuur de deelraad actief over de reis genformeerd, zoals het heeft aangegeven te moeten doen in de beantwoording van de vragen van de SP-fractie van juni?
4. Hoe veel reizen wil het Dagelijks Bestuur nog maken om inspiratie op te doen voor de ontwikkeling van de NDSM-werf, nu de strategienota is vastgesteld?
5. Is het Dagelijks Bestuur bereid een discussie te voeren in de deelraad over nut en noodzaak van buitenlandse reizen en de kaders waarin reizen dienen te vallen?