Schriftelijke vragen

26 februari 2009

Schriftelijke vragen

Acuut voedseltekort bij de voedselbank

Schriftelijke vragen aan het dagelijks bestuur van stadsdeel Centrum van de raadsleden Duijndam en Niessen (SP) over acuut voedseltekort bij de voedselbank in Centrum

1. Is het dagelijks bestuur ervan op de hoogte dat de voedselbank (uitgiftepunt Centrum) steeds minder goed en voedzaam eten ter beschikking krijgt doordat voedselfabrikanten steeds minder restpartijen ter beschikking stellen, en dat de voedselpakketten hierdoor sinds enige tijd voor een groot deel bestaan uit snoep ?

2. Is het dagelijks bestuur het met ons eens dat het niet goed is voor de gezondheid en ontwikkeling van kinderen als zij geen gezonde en verantwoorde voeding krijgen ?

3. Is het dagelijks bestuur het met ons eens dat ook het stadsdeel een verantwoordelijkheid heeft de mensen te helpen die het tijdelijk zelf niet redden ?

4. Kan het dagelijks bestuur zich herinneren de belofte gedaan te hebben dat de voedselbank Centrum niet om zou vallen ?

5. Is het dagelijks bestuur het met ons eens dat er sprake is van acute nood nu een groep mensen buiten hun schuld geen behoorlijk voedsel meer krijgt ?

6. Is het dagelijks bestuur bereid met spoed alle maatregelen te nemen, die nodig zijn om aan deze ongewenste toestand een eind te maken ?

7. Bent u het met ons eens dat het hiervoor noodzakelijk is dat de voedselbank in Centrum per direct een voldoende financiëe bijdrage van het stadsdeel krijgt om - zolang deze voedselnood er is - de klanten van voedsel te kunnen voorzien ?

N. Duijndam
A. Niessen