SP stelt vragen over positie Albert Heijn

11 maart 2009

SP stelt vragen over positie Albert Heijn

De SP fractie in Oost-Watergraafsmeer heeft in de raadsvergadering van januari vragen gesteld over de positie die Albert Heijn in het stadsdeel inneemt. Van de negen supermarkten die er op het moment in Oost-Watergraafsmeer zijn, zijn er zes van de Albert Heijn. In de Eerste Oosterparkstraat zal bovendien nog een nieuwe vestiging komen, op ongeveer honderd meter van de al bestaande vestiging aan de Wibautstraat. De SP vindt dit een onwenselijke situatie, niet alleen omdat er een monopolie dreigt te ontstaan onder de supermarkten, maar vooral ook omdat de positie van kleinere ondernemers hierdoor mogelijk in het geding komt.

Volgens stadsdeelvoorzitter en portefeuillehouder Economische Zaken Martin Verbeet kan het stadsdeel weinig aan de huidige situatie doen. De SP is echter van mening dat, door het creren van meer kleinschalige bedrijfsruimte - in plaats van grotere ruimten voor supermarkten - het stadsdeel wel degelijk een rol kan spelen. Wij zullen dan ook verder gaan op de ingeslagen weg, en waakzaam blijven om een monopolie van n supermarktketen te voorkomen.

Wat vindt u als bewoner van Oost-Watergraafsmeer van deze situatie? Heeft u er last van, of vindt u dat wij overdreven reageren? Eventuele reacties naar martinberger@tomaatnet.nl