Meidenlounge geopend

11 mei 2009

Meidenlounge geopend

Zondag 10 mei opende Wil Codrington (portefeuillehouder Welzijn) de Meidenlounge in het jongerencentrum de Clutch in de Czaar Peterbuurt. De Meidenlounge was een initiatief van Erica Wever, die SP-raadslid was van stadsdeel Centrum. Zij woonde in de Czaar Peterbuurt en zag dat het jongerenwerk vooral gericht was op de jongens en dat er voor de meiden niet veel te doen was. Die zwierven op straat of mochten van hun ouders de deur niet uit. Wever toonde via een onderzoek aan dat de meiden dringend een eigen ruimte nodig hadden waar zij zichzelf konden zijn.

Wever kon zelf niet bij de opening aanwezig zijn omdat zij onlangs verhuisd is naar de Antillen. Namens haar bood de SP-fractie de meiden een bloemetje aan.

De meiden hebben eigenhandig de zolder opgeknapt tot een gezellige en multifunctionele ruimte. Tijdens de opening hadden zij workshops georganiseerd: zelfverdediging, nagels lakken en hennaverven. Om 17.00 uur gingen de mannen en jongens weg, waarna de meiden echt zichzelf konden zijn. Buikdansen blijkt in ieder geval een activiteit waar ze heel veel plezier aan beleven en waar ze goed in zijn.