Schoonmaakactie SP in Dobbebuurt

25 oktober 2009

Schoonmaakactie SP in Dobbebuurt

Vanmiddag kwam de SP met vuilniszakken en bezems naar de Dobbebuurt voor een grote schoonmaakactie. Het is al tijden een rommeltje in de buurt en het stadsdeel doet daar niet voldoende aan. Daarom kwam de SP in actie.

Begin oktober riep journaliste Shirley Brandeis de deelraad en het stadsdeelbestuur op eindelijk eens iets te doen aan de rommel in de Dobbebuurt. Ze deelde aan alle raadsleden een vuilniszak uit met het verzoek om deze te komen vullen in de Dobbebuurt. De SP komt pas na de verkiezingen van 3 maart in de deelraad, maar pakte die vuilniszak toch aan! De SP verspreide huis aan huis flyers met de oproep om te komen helpen en Shirly zorgde voor publicatie in de Westerpost. Door deze oproep sloten zich ook een aantal deelraadsleden van Groen-Links en de PvdA aan bij de SP-actie.

Een ander gevolg van de SP-oproep was dat de reinigingsdienst de week voor de actie ongewoon actief was in de buurt. Toch was er voor de SP-ers nog genoeg te doen. Er werden vijftien vuilniszakken zwerfvuil opgehaald en een SP-bus vol grofvuil waaronder een airco en een ledikant. Helaas vonden we naast een van de ondergrondse vuilcontainer een berg grof afval van anderhalve meter hoog. Dit was zelfs te veel en te groot voor de SP-bus. Na een paar telefoontjes bleek dat het niet mogelijk is om dit soort toestanden in het weekend te melden, deze berg zal er dus zeker het hele weekend blijven liggen.
De SP hoopt dat deze actie de vervuilers er toe brengt om hun rommel in het vervolg in de containers te doen in plaats van er naast, en dat het stadsdeel er voor zorgt dat ook in het weekend schoongemaakt wordt.