Ulenbelt en discussies op geslaagde ledenbijeenkomst

3 november 2009

Ulenbelt en discussies op geslaagde ledenbijeenkomst

De ledenbijeenkomst van de SP West op vrijdag 30 oktober was een geslaagde. Zo'n 50 leden gaven acte de prsence in het gebouw van de SBOW aan de 1e Helmersstraat. Het bezoek van SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt en een discussie met de zittende raadsleden vormden de hoofdmoot van de avond.

Voor de pauze gingen SP-fractievoorzitter in Oud-West Leen Beukelaar en Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt in gesprek over de verhoging van de AOW-leeftijd. Ulenbelt gaf uitleg over de standpunten van de SP in deze. Enkele weken eerder gaf hij al een scholing over de AOW in Amsterdam, deze avond deed hij dat nog even dunnetjes over. Ook de zaal liet zich niet onbetuigd en liet duidelijk weten een eigen mening te zijn toegedaan.

Na de pauze werden de huidige, zittende raadsleden van de (oude) stadsdelen die onder West vallen aan de vergadering voorgesteld. Onder leiding van Rob Fabriek deden zij verslag van beleidsontwikkelingen en resultaten van de afgelopen jaren. Gabi Choma, Nell van der Hamsvoord en Jan Colijn namens Oud-West en Geert van Schaik namens Westerpark vertelden over hun bevindingen op het gebied van woningspeculatie, winkeltijden, ondergrondse garages en (jeugd)welzijnswerk. Ook hier liet de zaal zich horen, zodat zich een levendig gesprek ontspon.

Aan het einde van de avond stelde beoogd lijsttrekker Leen Beukelaar de kandidaten voor, die voorgesteld zijn voor een plek op de lijst voor de stadsdeelverkiezingen op 3 maart 2010. Opmerkelijk is dat dan ook de inwoners van De Baarsjes en Bos en Lommer de kans krijgen SP te stemmen. Al met al een geslaagde bijeenkomst, die zeker herhaling verdient.