Een drukke campagnezaterdag

28 februari 2010

Een drukke campagnezaterdag

De hele zaterdag stond SP Centrum op de politieke informatiemarkt van de Openbare Bibliotheek Amsterdam op het Oosterdokseiland. Alle politieke partijen van de centrale stad en stadsdelen waren aanwezig om de bezoekers te informeren over partijstandpunten. Er zijn veel flyers, ballonnen en sponsjes uitgedeeld en veel mensen kwamen naar de SP-stand om in persoonlijke gesprekken van gedachten te wisselen. De bezorgdheid over de Noord-Zuidlijn is bij veel mensen groot en veel mensen wisten nog niet dat de SP een prima alternatief heeft.

SP'ers waren ook aanwezig op de Nieuwmarkt, waar de actiegroep "De Pintobieb moet blijven" met een stand stond. De SP steunt de actiegroep omdat de Pintobieb een belangrijke voorziening is voor de buurt. Op de Nieuwmarkt was het lettersculptuur "IAMSTERDAM" vlak voor de Waag geplaatst. Buurtbewoners spraken er schande van: "Amsterdam verwordt tot een product en dat past niet in onze karakteristieke Nieuwmarktbuurt". Aan het eind van de dag werden ook nog de mensen die de pont van en naar Noord gebruikten van een SP-folder voorzien.