Oneigenlijk gebruik van wachtgeld

1 november 2010

Oneigenlijk gebruik van wachtgeld

"Het is een schande dat een bestuurder, die voortijdig en vrijwillig het dagelijks bestuur van Centrum verlaat voor een goede baan in Suriname, nog elke maand duizenden euro's aan wachtgeld opstrijkt." SP-fractievoorzitter Nelly Duijndam is verontwaardigd omdat de al veel te riante wachtgeldregeling hiervoor niet bedoeld is.

Het gaat om ex-GroenLinks bestuurder Wil Codrington; zij beweert dat ze van 'de baan van haar leven' niet rond kan komen in Suriname. Duijndam: "Dat zouden ze in Suriname moeten weten." In stadsdeel Centrum zijn er vier ex-bestuurders die aanspraak maken op de wachtgeldregeling, wat 25.000 euro per maand kost.

Samen met de VVD deed de SP een beroep op alle ex-bestuurders van Centrum om zolang de wachtgeldregeling niet verder is versoberd hier zo min mogelijk gebruik van te maken. Duijndam: "Sommige ex-bestuurders maken wel erg makkelijk gebruik van de wachtgeldregeling. Daar moet snel een eind aan komen. Ook voor politici zou de WW moeten gelden. Dit is een stapje in de goede richting."

Zie ook het bericht hierover in De Telegraaf.