Begrotingsbehandeling Nieuw-West succes voor de SP

2 januari 2011

Begrotingsbehandeling Nieuw-West succes voor de SP

De komende jaren wordt in Nieuw-West actief gezocht naar locaties voor containerwoningen voor jongeren en studenten. Ook wordt bij het verstrekken van subsidies voortaan gekeken naar de salarissen die gelden bij maatschappelijke instellingen. Hierbij is een hoger salaris dan dat van een wethouder een contra-indicatie voor het verlenen van de subsidie. Dit zijn de belangrijkste resultaten die de SP heeft behaald bij de begrotingsbehandeling in Nieuw-West.

Ook een SP-voorstel om de afvalinzameling in Nieuw-West niet intern te verzelfstandigen maar de reinigingsdiensten in heel het stadsdeel samen te voegen in n dienst werd aangenomen.

SP-fractievoorzitter Chris Schaeffer kijkt tevreden terug op de begroting: "De SP scoorde honderd procent: al onze voorstellen hebben het gehaald. Goed nieuws voor de SP, maar vooral voor de bewoners van Nieuw-West." De SP zocht bij het indienen van voorstellen nadrukkelijk samenwerking met andere partijen, zowel in de oppositie als in de coalitie.