OpSPraak: Gezellige uitslagenavond Provinciale Statenverkiezingen

4 maart 2011

OpSPraak: Gezellige uitslagenavond Provinciale Statenverkiezingen

De uitslagenavond van de Provinciale Statenverkiezingen in Akhnaton werd druk bezocht door SP'ers uit de provincie Noord-Holland. De tussenstanden werden op de voet gevolgd en er werden SP-politici geïnterviewd over de stand van zaken in de politiek. Ook de muzikale omlijsting mocht er zijn. De uitslagen voor de SP waren vrij positief, wat bijdroeg aan een uitbundige sfeer.

Afdelingsvoorzitter Paula van Dijnen (links) opent de avond.

De zesde editie van politiek café opSPraak was geen debat- maar een uitslagenavond van de Provinciale Statenverkiezingen 2011. SP'ers uit Noord-Holland waren naar Amsterdam toegestroomd om de verkiezingsavond met elkaar te beleven. Gelukkig voor de SP bleken de uitslagen positief, een duidelijke stijging ten opzichte van de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar en daarnaast waarschijnlijk geen meerderheid voor de huidige rechtse regering in de Eerste Kamer.

Er wordt enthousiast gereageerd op de voorlopige uitslagen voor de Eerste Kamer.

De uitslagen werden op de voet gevolgd op een TV-scherm en tussendoor werden Tweede Kamerlid Jasper van Dijk, Statenlid Carlien Boelhouwer en lijsttrekker voor Noord-Holland Remine Alberts geïnterviewd over de stand van zaken en hun visie op de politieke situatie. De muzikale omlijsting werd verzorgd door een DJ. Een zeer geslaagde feestelijke avond voor alle aanwezige SP'ers die doorging tot de vroege uren.