SP wil extra P+R-terrein in Nieuw-West

16 mei 2011

SP wil extra P+R-terrein in Nieuw-West

De SP wil dat een extra Park+Ride wordt aangelegd in Amsterdam Nieuw-West. Vlak langs de A4, aan de Anderlechtlaan, ligt een terrein dat hiervoor eenvoudig geschikt gemaakt kan worden. Het nieuwe P+R-terrein is een aantrekkelijke parkeerlocatie voor forenzen die van de A4 komen en ontlast ook het veelgebruikte P+R-terrein bij het Olympisch stadion.

Het betreffende terrein moet uiteindelijk bebouwd worden met kantoren, maar stadsdeel Nieuw-West en de gemeente zien dat niet gebeuren vr 2030. Volgens de SP ligt er daarom een uitgelezen kans om het terrein voor een aantal jaar in te richten als P+R. De huidige huurder van het terrein wil ook graag samenwerken met de gemeente om er een officile P+R van te maken.

Chris Schaeffer, fractievoorzitter voor de SP in Nieuw-West en Remine Alberts, gemeenteraadslid voor de SP hebben een initiatiefvoorstel gemaakt. Daarin wordt het dagelijks bestuur van het stadsdeel en het college van burgemeester en wethouders opgeroepen samen te werken. Volgens Schaeffer en Alberts is het na aanpassing van het bestemmingsplan mogelijk hier een volwaardig P+R-terrein in te richten compleet met busretourtjes naar de stad.