Amendement

28 september 2011

Amendement

Amendement harmonisatie tarieven sport

De stadsdeelraad van Nieuw-West, in vergadering bijeen op 28 september 2011, behandelende de tarieven sportvelden en sportaccommodaties 2011-2012,

Constaterende dat
- de tarieven in de drie voormalige stadsdelen op verschillende manieren worden berekend.
- dat D M O voorstelt om de tarieven te berekenen over 52 weken,
- dat dit inhoudt dat voor de sportverenigingen in het voormalige stadsdeel Osdoip de tariefverhoging voor de seizoenshuur stijgt met 25 tot 31 % ,
- dat de Sportadviesraad heeft voorgesteld om deze stijging in drie jaar te laten plaatsvinden

Overwegende
- dat volgens de portefeuillehouder de meeropbrengsten hiervan weer naar de sport terugvloeien en in het bijzonder naar verenigingen in Osdorp,
- dat 25 tot 31 % in 1jaar wel erg veel is,
- dat de sportclubs voor een deel de besluitvorming al in 2010 hebben vernomen maar dat de gebruikers de verhoging wel moeten betalen,
- dat een advies van de Sportadviesraad niet zonder zwaarwegende redenen genegeerd kan worden.

Besluit om de tekst bij besluit 1 in voordracht en besluit aldus aan te passen en uit te breiden:
1. De tarieven voor het gebruik van sportaccommodaties in stadsdeel Nieuw-West te harmoniseren (waarbij alle tarieven zijn gebaseerd op 52 weken per jaar). Deze hamionisatie moet over twee jaar plaatsvinden, te weten 10% voor het seizoen 2011-2012 en de rest voor 2012-2013. De kosten die dit met zich meebrengt moeten worden gedekt uit de meeropbrengsten van deze 10% verhoging.

En gaat over tot de orde van de dag.

BWN81, SP, VVD