Vragen topsalarissen

23 september 2011

Vragen topsalarissen

Schriftelijke vragen over het overzicht van topsalarissen bij stadsdeelfunctionarissen.

Begin september heeft het Dagelijks Bestuur de deelraad gerapporteerd over de uitvoering van de motie Overzicht Topsalarissen van SP en Leefbaar Noord. Er wordt een duidelijk overzicht gegeven van de functionarissen werkzaam voor het stadsdeel die meer verdienen dan de stadsdeelvoorzitter. Het tweede deel van de motie is volgens de SP-fractie echter niet of onvoldoende uitgevoerd. Er wordt namelijk geen verantwoording afgelegd voor de aanstelling van de bewuste functionarissen. Daarom heeft de SP-fractie de volgende vragen:

1. Kan het Dagelijks Bestuur van de vijf ingehuurde functionarissen die meer verdienen dan de stadsdeelvoorzitter in het kort aangeven wat hun takenpakket is?
2. Waarom zijn de vijf genoemde functionarissen ingehuurd en niet vast aangesteld?
3. Waarom verdient de stadsdeelsecretaris meer dan de stadsdeelvoorzitter? Is dat vastgelegd in een cao of heeft dat een andere reden?
4. Kan het dagelijks bestuur garanderen dat de volgende stadsdeelsecretaris niet meer gaat verdienen dan de stadsdeelvoorzitter?