Eva Bollen volgt Robert Brand op in Amsterdam Noord

27 augustus 2020

Eva Bollen volgt Robert Brand op in Amsterdam Noord

Foto: SP

Afgelopen woensdag werd buurtactivist Eva Bollen geïnstalleerd de in stadsdeelcommissie Noord en namen we afscheid van SP-commissielid Robert Brand.

Eva Bollen woont al meer dan 12 jaar in De Punt, het noordelijke deel van de Vogelbuurt in Amsterdam-Noord. Ze is het gezicht van de strijd voor renovatie in haar buurt. Ook kwam ze samen met bewoners in actie tegen de huurverhoging, die ondanks het uitblijven van renovatie toch doorging.

Vanwege verhuizing naar buiten de stad nemen we helaas afscheid van Robert Brand. Robert Band kwam in 2018 in de stadsdeelcommissie in Noord, waar hij Oud-Noord representeerde. Robert heeft de afgelopen jaren succesvol actie gevoerd met bewoners in Noord. Zo zorgde hij samen met zijn opvolgster Eva Bollen en bewoners ervoor dat de huizen in De Punt gerenoveerd worden. Ook streed hij samen met bewoners van De Kleine Die tegen sloop en voerde nog veel meer lokale acties.

Wij danken Robert voor al zijn harde werk de afgelopen jaren en wensen hem veel geluk in zijn nieuwe woonplaats. En we wensen Eva veel succes in de stadsdeelcommisie.