Amsterdam gaat 38 miljoen investeren in sport

25 maart 2021

Amsterdam gaat 38 miljoen investeren in sport

Foto: ElsHostaletsdePierola / Flickr

Amsterdam stelt in 2021 38 miljoen euro beschikbaar voor het onderhoud en aanleggen van nieuwe sportaccommodaties. Van het geld worden onder andere twee nieuwe hockeyvelden aangelegd in Noord en wordt sportpark IJburg uitgebreid.

Vooral in Noord wordt flink geïnvesteerd in nieuwe sportvoorzieningen. Ook wordt gestart met de bouw van de nieuwe sporthal Elzenhagen, een nieuwe sporthal aan de Meidoornweg en een nieuw sportpark met sporthal in het Hamerkwartier. In Zuid wordt De Mirandabad gerenoveerd en verduurzaamd. De investeringen zijn hard nodig, omdat de sportverenigingen in zwaar weer verkeren.

Sporten is goed voor de fysieke en mentale gezondheid. SP-raadslid Tiers Bakker: "We zijn blij met de investeringen, want die zijn broodnodig. Zo wordt het mogelijk dat in iedere buurt moeten voldoende voorzieningen zijn voor sport en spel en worden de bestaande tekorten aan sportvoorzieningen teruggebracht"