De binnenstad kleurt rood, de SP is overal

8 juni 2010

De binnenstad kleurt rood, de SP is overal

De afgelopen weken kleurde de binnenstad rood, overal waren campagnevoerende SP'ers te vinden: op de Lindengrachtmarkt, de Lapjesmarkt, de Noordermarkt, de Nieuwmarkt, de Dam, bij het Centraal Station, in en langs de Amsterdamse grachten, in de grote winkelstraten, in de Openbare Bibliotheek, bij heel veel grote supermarkten en natuurlijk in de buurten om de ideen van de SP in woord en geschrift te verspreiden.

"Wat doet ie het goed he?" De vele positieve reacties op het optreden van lijsttrekker Roemer gaven de campagnevoerende SP'ers een extra steuntje in de rug. Er werden honderden flyers, sponsjes en kinderboeken uitgedeeld. Het was ontzettend fijn om van zoveel mensen te horen dat de SP ook hun partij is.

En dat komt vooral omdat het verhaal van de SP zo duidelijk en makkelijk te vertellen is: met een stem op de SP kiest u voor een sociale oplossing van de crisis.

De mensen die de crisis niet hebben veroorzaakt hoeven die ook niet te betalen! Dus 65 blijft 65, het eigen risico in de zorg verdwijnt en de marktwerking wordt teruggedraaid. De studiefinanciering mag blijven bestaan, de uitkeringen gaan niet omlaag. De hypotheekrenteaftrek wordt aangepakt, maar tot een schuld van 350.000 euro blijft deze bestaan. De huren hoeven niet extra omhoog en de woonwijken worden opgeknapt.

Op 9 juni heeft u het voor het zeggen! Thuisblijven helpt niet, SP stemmen wel!