Actiekalender

Stop verkoop sociale huurwoningen Entrepotdok

Samen met bewoners komt de SP in actie tegen de verkoop van sociale huurwoningen aan het Entrepotdok. De Alliantie wil hier 140 sociale huurwoningen verkopen, zeer tegen de zin van de bewonerscommissie.

Demonstratie: Steun het Iraanse volk

Over de hele wereld wordt gedemonstreerd voor het Iraanse volk. Tegen geweld tegen vreedzame demonstranten. Voor directe vrijlating van demonstranten en politieke gevangenen. Voor een eind aan executies en doodstraf.

In Amsterdam vindt de demonstratie plaats op De Dam. SP Amsterdam steunt dit protest van harte.

Prinsjesdagprotest in Den Haag

Amsterdamse SP'ers gaan samen naar het Prinsjesdagprotest in Den Haag.

In gesprek over koopkracht op Banne Bruist

De SP is te vinden op buurtfestival Banne Bruist. We gaan daar in gesprek over koopkracht en onze voorstellen om de kosten omlaag en de lonen omhoog te brengen.

Kosten omlaag campagne

Met de campagne 'kosten omlaag' zijn we in Betondorp. Kosten moeten omlaag, lonen moeten omhoog!

Kosten omlaag tour

Op verschillende plekken in het land komen we samen op om te staan tegen de gestegen kosten. Met verschillende sprekers en SP-Kamerleden bespreken we onze plannen en wat we samen kunnen doen om te zorgen dat de kosten dalen en de lonen, de uitkeringen en de AOW stijgen.

Natuurlijk bespreken we ook hoe we ervoor zorgen dat we op de actiedag 17 september een krachtig signaal aan dit kabinet kunnen geven dat het anders moet!

Demonstratie: Abortus is een recht

Het is hoog tijd om ook in Nederland abortus uit het wetboek van strafrecht te halen. Veilige abortus is een groot goed. SP Amsterdam ondersteunt deze demonstratie.

Kosten omlaag

Kosten omlaag, lonen omhoog! Onder die noemer wil de SP de druk opvoeren op de regering om de koopkracht te verbeteren. Vandaag staan we op het Osdorpplein en het Mercatorplein om mensen te informeren over deze campagne.

Klimaatmars (Rotterdam)

De klimaatcrisis is nu. Hitterecords sneuvelen keer op keer, met als gevolg diepgaande veranderingen voor al het leven op aarde. Toch kiest Kabinet Rutte IV wéér de kant van degenen die voor de klimaatcrisis verantwoordelijk zijn. Dit moet nu stoppen: zonder de oorzaken van de klimaatcrisis aan te pakken, blijven we namelijk niet onder 1,5 graad opwarming.

De SP staat pal voor klimaatrechtvaardigheid en neemt deel aan de klimaatmars.

StuFi protest

Het leenstelsel is eindelijk afgeschaft, maar het alternatief laat sterk te wensen over. De bedragen van de studiebeurs zijn lager dan de basisbeurs uit 2015 terwijl de inflatie alleen maar is toegenomen. Daarbij is de compensatie die het kabinet uittrekt (1436 euro voor vier jaar studeren) slechts een schamele fooi.

Studenten gaan de straat op voor eerlijke compensatie voor de schuldengeneratie. SP Amsterdam steunt hen en loopt mee.