Actiekalender

Demonstratie: Naar de Dam

Het afschaffen van de dividendbelasting gaat niet meer door, maar de 2
miljard euro die dat oplevert, gaat alsnog naar de grote bedrijven. En
terwijl aandeelhouders profiteren van steeds grotere winsten, hebben
mensen in het land het steeds moeilijker. Zij mogen vechten om de
kruimels.

Manifestatie - Tijd voor Rechtvaardigheid

Het is 10 jaar geleden dat de Amerikaanse bank Lehman Brothers failliet ging; het begin van een gigantische crisis. De bankiers hadden gegokt, de samenleving had verloren. Sindsdien is ons land er niet rechtvaardiger op geworden.

Seebrücke - Demonstratie tegen vluchtelingenbeleid EU

Bijna dagelijks verdrinken er mensen in de Middellandse Zee. Hoewel het aantal mensen dat via deze route naar Europa probeert te komen aanzienlijk is gedaald, neemt het aantal sterfgevallen juist toe. Dat komt doordat de Europese Unie deze vluchtelingen en migranten de rug toekeert.

Actie tegen Soho Hotel: Closing the commons!

Het stadsdeel geeft wel toestemming om privézwembaden op het dak van hotels te bouwen, maar steeds meer publieke instellingen dreigen hun deuren te moeten sluiten.

De buurt gaat samen met de rolkofferborrelgroep een plons nemen in het exclusieve privézwembad van creatieve Soho club. Komt allen voor een zomerse duik! Neem je snorkel, badeendjes en opblaaszwembad mee!

Contactpersoon:
Tiers Bakker

Solidariteitsmars: Stop scheiden families in VS

Hoewel Trump zijn beleid om kinderen en ouders te scheiden heeft gestopt, zijn er nog steeds ruim 2.000 kinderen niet met hun ouders herenigd. Bovendien blijft Trump doorgaan met zijn ‘zero tolerance’ beleid, wat in veel gevallen betekent dat kinderen en ouders samen in de cel belanden wanneer zij aan de Amerikaanse grens verschijnen. Daarom roepen diverse organisaties Rutte op het immigratiebeleid van Trump te veroordelen als hij op 2 juli naar de VS gaat.

SP bij Pride Walk en Pride Park

De SP loopt mee met de Pride Walk met als thema 'Heroes of our community'. Daarna staat SP-netwerk Rood voor Roze met een kraam in het Vondelpark voor de Pride Market.

SP in debat: Strijd van Sur tot Afrin

Begin dit jaar startten de luchtaanvallen op Afrin door het Turkse leger: Operatie Olijftak. Hierbij vielen tientallen burgerslachtoffers. Is het Turkse optreden gerechtvaardigd? En moet de internationale gemeenschap ingrijpen? Daarover spreken o.a. Tweede Kamerleden Joël Voordewind (ChristenUnie) en Sadet Karabulut (SP).

SP Noord: Buurten in Tuttifruttidorp

SP Noord gaat langs bij bewoners van Tuttifruttidorp.

SP West: Bewonersmanifestatie Columbuspleinbuurt

Maandagavond 18 juni is er een manifestatie van bewoners van de Columbuspleinbuurt. De Key maakt een puinhoop van de ‘woningverbetering’ in de buurt. Bewoners pikken het niet meer en hebben samen met de SP een actiecomité opgericht.

SP Zuidoost: Buurten in de buurt, achterstallig onderhoud Venserpolder

Bewoners van Venserpolder hebben last van achterstallig onderhoud. De SP gaat met een grote groep actieve leden langs de deuren om onderhoudsklachten te inventariseren.