Actiekalender

Solidariteitsmars: Stop scheiden families in VS

Hoewel Trump zijn beleid om kinderen en ouders te scheiden heeft gestopt, zijn er nog steeds ruim 2.000 kinderen niet met hun ouders herenigd. Bovendien blijft Trump doorgaan met zijn ‘zero tolerance’ beleid, wat in veel gevallen betekent dat kinderen en ouders samen in de cel belanden wanneer zij aan de Amerikaanse grens verschijnen. Daarom roepen diverse organisaties Rutte op het immigratiebeleid van Trump te veroordelen als hij op 2 juli naar de VS gaat.

SP bij Pride Walk en Pride Park

De SP loopt mee met de Pride Walk met als thema 'Heroes of our community'. Daarna staat SP-netwerk Rood voor Roze met een kraam in het Vondelpark voor de Pride Market.

SP in debat: Strijd van Sur tot Afrin

Begin dit jaar startten de luchtaanvallen op Afrin door het Turkse leger: Operatie Olijftak. Hierbij vielen tientallen burgerslachtoffers. Is het Turkse optreden gerechtvaardigd? En moet de internationale gemeenschap ingrijpen? Daarover spreken o.a. Tweede Kamerleden Joël Voordewind (ChristenUnie) en Sadet Karabulut (SP).

SP Noord: Buurten in Tuttifruttidorp

SP Noord gaat langs bij bewoners van Tuttifruttidorp.

SP West: Bewonersmanifestatie Columbuspleinbuurt

Maandagavond 18 juni is er een manifestatie van bewoners van de Columbuspleinbuurt. De Key maakt een puinhoop van de ‘woningverbetering’ in de buurt. Bewoners pikken het niet meer en hebben samen met de SP een actiecomité opgericht.

SP Zuidoost: Buurten in de buurt, achterstallig onderhoud Venserpolder

Bewoners van Venserpolder hebben last van achterstallig onderhoud. De SP gaat met een grote groep actieve leden langs de deuren om onderhoudsklachten te inventariseren.

Bijeenkomst voor eerlijk loon

Het minimumloon is een kwestie van beschaving, daar kom je niet onder. Maar van dit kabinet mogen mensen met een arbeidsbeperking door deze bodem zakken. De SP vindt dat dit voorstel van tafel moet. Komt u ook in actie tegen dit foute plan om mensen met een arbeidsbeperking onder het minimumloon te betalen?

Demonstratie: Landelijk protest luchtvaartgroei

Het landelijk bewonersberaad luchtvaart en Greenpeace roepen de overheid op om de alsmaar groeiende luchtvaart te stoppen en te investeren in alternatieven. De SP steunt dit protest.

Demonstratie: solidariteit met de Palestijnen

Terwijl hoogwaardigheidsbekleders in Jeruzalem de opening van de Amerikaanse ambassade in die stad bijwoonden, richtte het Israëlische leger een bloedbad aan in de Gazastrook. Volgens de laatste berichten zijn er 58 doden en 2700 gewonden, allemaal aan Palestijnse zijde. Amnesty International stelt duidelijk dat excessief geweld is ingezet. Het is ongehoord dat sluipschutters vreedzame demonstranten neerschieten. Alles wijst erop, aldus de mensenrechtenorganisatie, dat oorlogsmisdaden zijn begaan.

Demonstratie: Don't send Afghans back

Afghanistan is geen veilig land. Toch worden Afghaanse vluchtelingen door de Nederlandse regering teruggestuurd naar Afghanistan. Daarom steunt SP Amsterdam de actiedag 'Don't send Afghans back'.