Asfalt Politiek met Renske Leijten

Velen zijn niet alleen teleurgesteld in de politiek, maar volledig afgehaakt. Hoe komt dit en wat is daar aan te doen? Een discussie met onder andere voormalig SP-Tweede Kamerlid Renske Leijten.

Asfalt Politiek is het politiek café van Vrij Links en Betty Asfalt.

Dag van de Bestaanszekerheid

Onder andere SP-leider Lilian Marijnissen spreekt op de Dag van de Bestaanszekerheid, georganiseerd door de FNV. De dag start met een mars vanaf de Dam om 12:00 uur. Vanaf 14:00 uur volgt het programma met sprekers in het Westerpark.

Peter Kwint bij Asfalt Politiek

SP-Tweede Kamerlid Peter Kwint is te gast bij Asfalt Politiek, het politieke café van Vrij Links en Betty Asfalt. Samen met voormalig D66-Kamerlid Boris van der Ham wordt hij bevraagd over hoe het in de praktijk is om politicus te zijn.

Verkiezingsdebat met Remine Alberts

Kandidaat-Kamerlid Remine Alberts gaat onder leiding van Roland Duong met ander partijen in debat over bestaanszekerheid en andere thema's. Het debat wordt georganiseerd door Stichting Flexbieb IJburg.

Lilian Marijnissen over de winst van eerlijk delen

Lilian Marijnissen komt naar Amsterdam. In deze politiek bijzondere tijden gaat ze in gesprek met televisiepresentator Art Rooijakkers over haar boek 'De winst van eerlijk delen'. Met muziek van Niels Geusebroek.

Politiek Café: Iraanse linkse activisten over vrijheid voor Iran

We weten dat er een Islamitische dictatuur heerst in Iran en dat er breed verzet is vanuit alle lagen van de bevolking. En dat er in september 2022 een revolutionaire opstand is uitgebroken die hard onderdrukt wordt door het regime. Maar we weten eigenlijk heel weinig over dat verzet en over het linkse geluid in Iran en de linkse activisten in Nederland. Daarom gaan we met een aantal politiek actieve linkse Iraniërs in gesprek.

SP-leden en alle andere geïnteresseerden zijn van harte welkom.

Sprekers:

Filmvertoning en nagesprek 'Bodem in beweging'

De documentaire ‘Bodem in Beweging – Als werelden elkaar raken’ van Saskia Jeulink en Kees Vlaanderen vertelt over de stille ramp die zich in Groningen voltrekt als gevolg van de gaswinning daar. De film laat zien hoe de wereld van politiek Den Haag en ceo’s pijnlijk langs die van de bewoners van een klein dorp schuurt.

In het nagesprek onder andere SP-Tweede Kamerlid Peter Kwint, lid van de parlementaire enquêtecommissie Aardgaswinning Groningen.

Toegang is gratis.

FNV-Debat over verkiezingen Noord-Holland

Kandidaat-Statenlid Jacob Kes gaat met andere partijen in debat

De afgelopen weken is vakbond FNV bezig geweest met het formuleren van een 9 puntenplan. Hierin staat wat de FNV in Noord-Holland van de provincie verwacht. Het gaat daarbij om zaken als: goed werkgeverschap, energietransitie, arbeidsmarktbeleid, Schiphol, Tata, wonen. Verschillende partijen gaan hierover in debat.

Politiek Café met Mahir Alkaya

Politiek café met SP-Tweede Kamerlid Mahir Alkaya. Presentatie: Chaheed Chekchar van SP Jongeren Amsterdam.

Verlaag de kosten: nationaliseer onze energie

Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst zo goedkoop en schoon mogelijk. Nu het kabinet miljarden van ons belastinggeld overmaakt aan commerciële energiebedrijven die grote winsten maken, moeten we daar minimaal zeggenschap voor terugkrijgen.

Deze avond spreken we over de stijgende kosten en achterblijvende lonen. Ook hebben we het specifiek over het weer zelf gaan organiseren van onze energie. Leden en niet-leden zijn van harte welkom om mee te praten!