OpSPraak - Wonen en Kapitaal in Amsterdam

Foto: SP Amsterdam
Amsterdam is een geweldige stad. Veel mensen willen daarom in onze stad wonen.Lees verder

EU-campagne: Debat met Vrouwen - met Daphne ten Klooster

Stem op een Vrouw en #ProveThemWrong organiseren samen een verkiezingsdebat met vrouwelijke kandidaten voor het Europees Parlement. In de aanloop naar de Europese verkiezingen op 23 mei gaan deze vrouwelijke politici met elkaar in debat over hun plannen voor Europa. Meld u aan via deze link.

HET PROGRAMMA
In drie rondes gaan de kandidaten de verkiezingsstrijd aan. We kiezen stellingen rond thema's die belangrijk zijn voor jonge generaties, zoals klimaat, migratie en inclusie.

EU-campagne: Debat Milieudefensie met Arnaut Hoekstra

De toekomst van Europa. Hoe ziet die er uit en vooral, wat voor Europa wíllen we? Kiezen we voor het klimaat en een rechtvaardig Europa? Meld u aan via deze link.

EU-campagne: Positief Links met Sara Murawski

De Europese verkiezingen worden op 23 mei 2019 gehouden. Positief Links organiseert op 10 mei om 20:00 uur (inloop 19:30) een nieuwe ideëenfabriek in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Met drie nieuwe linkse kandidaten die hun frisse ideeën aan jullie pitchen. Ben je bij deze 2e-editie van Positief Links: Europese Verkiezingen?

Ook zo benieuwd naar de kandidaten en hun ideeën? Meld je aan via deze link.

Vredesdag: Rechtvaardigheid wereldwijd

De wereld staat in de fik. Groeiende ongelijkheid, permanente oorlog en de klimaatcrisis produceren armoede, burgerslachtoffers en vluchtelingen op ongekende schaal. Toenemende onderdrukking van volkeren, mensenrechtenactivisten en journalisten staat tegenover een kleine groep die steeds meer macht en rijkdom in handen krijgt.

Verkiezingen Provinciale Staten: Slotdebat lijsttrekkers

Staan er straks meer windmolens in de haven? Rijden we sneller over de A8 en de A9 naar Alkmaar en Texel? Blijft Waterland een open landschap of de plek van de volgende uitbreidingswijk van Purmerend? Komt er een brug over het IJ? Het antwoord op al deze vragen komt van de nieuwe Provinciale Staten van Noord-Holland. Met een derde van de stemgerechtigen in Noord-Holland heeft Amsterdam een behoorlijke impact op de uitslag van deze verkiezingen. Wie gaat straks Amsterdam vertegenwoordigen? Wie gaat namens ons stemmen voor de Eerste Kamer?

De Jungle: Dwars door Oost

Onze eigen Marie-France van Oorsouw verschijnt in dé talkshow van Oost: Dwars door Oost.

De Bestuurders: Laurens Ivens en de woningnood

Frascati producties maakte een theatraal portret van wethouder Laurens Ivens. Met scenes, columns en gesprek.

Met Hester van Buren (Voorzitter Raad van Bestuur Woningstichting Rochdale), Cody Hochstenbach (stadsgeograaf), Peter Kwint (Tweede Kamerlid, SP), Maarten van Poelgeest (voormalig wethouder Ruimtelijke Ordening) en Michiel Stapper (promovendus aan het Amsterdam Insitute of Social Science
Research) speciale gast & nagesprek met Laurens Ivens.

Debatmiddag "Is Nederland op oorlogspad?"

Het Amsterdams Vredeinitiatief organiseert op zondag 4 november een debatmiddag in Theater Perdu. Amsterdamse gemeenteraadsleden, waaronder Tiers Bakker, zullen in gesprek gaan over de rol van Amsterdam als brievenbusparadijs voor wapenbedrijven.