Scholing

Actiescholing - deel 7

Zevende en deel van de SP-actiescholing voor actieve SP'ers.

Actiescholing - deel 6

Zesde deel van de SP-actiescholing voor actieve SP'ers.

Actiescholing - deel 5

Vijfde deel van de SP-actiescholing voor actieve SP'ers.

Actiescholing - deel 4

Vierde deel van de SP-actiescholing voor actieve SP'ers.

Actiescholing - deel 3

Derde deel van de SP-actiescholing voor actieve SP'ers.

Actiescholing - deel 2

Tweede deel van de SP-actiescholing voor actieve SP'ers.

Campagnescholing

Leuk, het is campagnetijd! Maar hoe doe je dat eigenlijk, goed campagnevoeren? Leer hoe je het gesprek aangaat (zowel op straat als online) en word een echte campagnetijger. Alle SP'ers zijn welkom, ervaren of niet.

Politiek café met Ewald Engelen

Vlak voor de verkiezingen van 17 maart verscheen het nieuwe boek van Ewald Engelen, Ontwaak!, met de veelbelovende ondertitel “Kom uit uw neoliberale sluimer”. Maar uit de verkiezingsuitslag bleek wel dat links er nog niet in slaagt om de mensen wakker te kussen. Hoe zit het eigenlijk met die neoliberale sluimer, en waarom stemmen mensen schijnbaar op partijen die hun belang helemaal niet vertegenwoordigen? Bestaat dat “valse bewustzijn” eigenlijk wel? Hoe gezond is onze democratie, en welke bedreiging vormen technocraten voor het publieke debat?

Politiek café: Kernwapens? Niet in mijn naam!

De spanningen in de wereld nemen toe. Autoritaire leiders en regimes komen op en internationale verdragen staan onder druk. Een nieuwe wapenwedloop is niet de oplossing. De SP en Niet in mijn naam bouwen aan een beweging voor dialoog en ontwapening. Wil je meebouwen of meedenken? Kom dan naar ons speciale online politiek café! Meld je aan om de link te ontvangen. We starten om 20:00 uur.
Sprekers: Jasper van Dijk (Tweede Kamerlid SP) en Krista van Velzen (Niet in mijn naam). Presentatie: Ramon Boersbroek (SP Amsterdam).

Ledenrally: actie voor volkshuisvesting

Tekort aan betaalbare woningen, slecht onderhouden huizen en lood in het water: in Amsterdam neemt de vermarkting van de volkshuisvesting steeds ergere vormen aan. Wat kunnen we daartegen doen?

De ledenrally is een nieuw type bijeenkomst voor SP-leden waarbij de actuele politiek en strategie centraal staan. Tijdens de ledenrally staan we stil bij problemen waar Amsterdammers tegen aanlopen én maken we concrete plannen en acties voor oplossingen. We sluiten de avond af met een hapje en een drankje.