Lijsttrekkers

Nelly Duijndam

Lijstrekker Centrum

(06) 41 19 77 13

Was van 2006 tot 2010 deelraadslid en van 2010 tot 2014 fractievoorzitter in Centrum. Zet zich naast de actie en de fractie in voor daklozen en roze buddyzorg.

Erna Berends

Lijsttrekker Noord

(06) 50 44 50 73

Erna is een ervaren SP’er met 8 jaar ervaring in de deelraad van Noord. Heeft zich in de afgelopen jaren onder andere succesvol ingezet voor behoud Van der Pekbuurt, bestrijding segregatie in het Noordse basisonderwijs, versterking van het jongerenwerk en de positie van muziekverenigingen. Moeder van een vrolijke peuter waarmee ze graag wekelijks gaat zwemmen.

Tiers Bakker

Lijsttrekker Oost

(06) 28 67 42 24

Hoofd marketing en media bij de Groene Amsterdammer. Tiers is vader van twee dochters en zanger / blazer / fluitist in de soul grooveband les biftecs. Tevens is hij docent filosofie.

Gabi Choma

Lijsttrekker West

(06) 18 47 96 87

Woont sinds 1993 in de Cremerbuurt in Oud-West. Van huis uit is Gabi econome maar naast haar activiteiten voor de SP is ze actief bij een patiëntenvereniging en is zij kaderlid bij de vakbond. Sinds 2006 jaar zit Gabi in de deelraad, eerst van Oud West en sinds 2010 van stadsdeel West.