Feestelijke manifestatie SP voor beter woonbeleid

25 februari 2006

Feestelijke manifestatie SP voor beter woonbeleid

De SP organiseert op zondag 5 maart een feestelijke woonmanifestatie op het August Allebeplein in Slotervaart. Volgens lijsttrekker Remine Alberts maken veel kiezers zich zorgen over het toekomstige huurbeleid van de gemeente maar blijft de politiek hier in de campagne voor veel mensen nog onduidelijk over. 'De SP wil graag meer mensen voorlichten over de ontwikkelingen op de woningmarkt. Op deze manifestatie zal dit allemaal aan bod komen.'

Op de woonmanifestatie zullen de onderwerpen leegstand, betaalbaarheid, sloop en bouwen aan de orde komen. Na een inleiding zal op al deze gebieden door critici gereageerd worden. Om een zo volledig mogelijk beeld neer te zetten horen tot de sprekers zowel deskundigen als politici. Hierdoor zal het aanwezige publiek in korte tijd veel informatie kunnen verkrijgen. Naast dit serieuze deel zal er muziek, ontspanning en spel zijn.

Volgens Alberts is er bewust gekozen voor het August Allebeplein. 'In de stadsdelen in Nieuw-West wonen veel mensen die slechts met moeite hun huur of hypotheek kunnen betalen. Daarnaast vindt er massaal sloop plaats in deze wijken. Vaak wordt er door de politiek gesproken over problemen die de bewoners van Nieuw-West veroorzaken. Wij willen het eens hebben over de problemen die de politici veroorzaken voor de mensen in deze wijken.'

De Woonmanifestatie vindt plaats van 14.00 tot 17.00. Onder de spreker bevinden zich jongeren, buurtbewoners, SP-Kamerlid Arda Gerkens, een aantal politici van verschillende partijen en een planoloog.