Stalling Beursplein eindelijk weer open

20 juli 2006

Stalling Beursplein eindelijk weer open

Op 1 augustus gaat de bewaakte fietsenstalling Beursplein weer open. In november 2005 besloot toenmalig wethouder Van der Horst de stalling te sluiten. Dit leidde tot protesten van de SP-fractie. Een motie om de stalling open te houden had de instemming van de Gemeenteraad, maar de wethouder weigerde deze uit te voeren. Meerdere moties volgden, die steeds door de Raad werden aanvaard.

"Belachelijk dat Van der Horst zo eigenwijs moest doen," vindt raadslid Meta Meijer. "Jammer voor hem dat hij er geen rekening mee had gehouden dat ik nog vl eigenwijzer ben. Een overgrote meerderheid van de Raad wilde die stalling, en wees ook nog aan waar het geld vandaan moest komen. Zo'n opdracht heeft een wethouder gewoon uit te voeren."

Uiteindelijk moest er een nieuwe wethouder aan te pas komen om de moties uit te voeren. Vanaf 1 augustus is het dus zo ver. De medewerkers zullen op taart worden getrakteerd door de SP; voor bezoekers is er een 'zoethoudertje'.