Vrouwen in 't Zwart voor vrede in Palestina

8 juli 2006

Vrouwen in 't Zwart voor vrede in Palestina

Tientallen activisten, waaronder ook SP-fractievoorzitter Remine Alberts, ondersteunden vrijdag 7 juli een wake van De Vrouwen in 't Zwart. Met deze wake willen de vrouwen de kwestie Palestina onder de aandacht brengen van de Nederlandse burger en de Nederlandse regering oproepen nu eindelijk een harde en duidelijke veroordeling te laten horen aan Isral, in navolging van de VN. Ook veroordelen zij het gijzelen van meer dan 1 miljoen onschuldige burgers.

De situatie in Palestina escaleert op dit moment tot ongekende en tot schandalige hoogte door de grootscheepse invasie welke nu weer in gang is gezet. De slachtoffers daarvan zijn duizenden en duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen. Doden, gewonden, geen medicamenten, geen water, geen voedsel, geen electriciteit. Geen enkele uitweg in het vooruitzicht.

Remine bij Vrouwen in 't Zwart)

De Vrouwen in 't Zwart en de aanwezige activisten vragen Nederlandse regering en de politiek om het voortouw te nemen door een scherpe veroordeling. En er bij de EU partners op aan te dringen datzelfde te doen en de zaak hoog op de agenda te plaatsen.