Amsterdam breed vertegenwoordigd op SP-kandidatenlijst

2 september 2006

Amsterdam breed vertegenwoordigd op SP-kandidatenlijst

Met maar liefst 5 Amsterdammers en n oud-Amsterdams raadslid is de hoofdstad goed vertegenwoordigd op de kandidatenlijst van de SP voor de Tweede-Kamerverkiezingen. De Tweede-Kamerleden Harry van Bommel (voormalig Amsterdams raadslid) en Ewout Irrgang zullen hun werk in de Kamer voort mogen zetten. Het Amsterdamse Eerste-Kamerlid Ronald van Raak zal naar verwachting de overstap naar de Tweede Kamer maken. Daarnaast staan ook de raadsleden en bestuursleden Jasper van Dijk en Sadet Karabulut op verkiesbare plaatsen. De lijstduwer is tevens een Amsterdammer; de theoloog, dichter en schrijver Huub Oosterhuis.

Afdelingsvoorzitter Laurens Ivens is trots op de lijst voor de Tweede Kamer en op de vele Amsterdammers die erop staan. 'Het is duidelijk dat Amsterdam een SP-afdeling heeft waarbij ook de landelijke partij veel baat kan hebben. Verder verwacht ik dat deze Amsterdamse kandidaten zich vanuit de Tweede Kamer natuurlijk ook zullen blijven inzetten voor hun stadsgenoten. Amsterdam is dus zeker gebaat bij deze kandidatenlijst.'

De mogelijke overstap van Sadet Karabulut en Jasper van Dijk naar de Tweede Kamer zal natuurlijk wel gevolgen hebben voor de raadsfractie. Ivens: 'Gelukkig hebben we vorig jaar een goede lijst voor de gemeenteraad opgesteld met veel mensen erop die over de benodigde kwaliteiten en enthousiasme beschikken. De gaten die Jasper en Sadet hopelijk zullen achterlaten, zullen we dan ook snel kunnen opvullen met andere gedreven SP-ers.'