Schaaf verder op eigen kracht

22 september 2006

Schaaf verder op eigen kracht

Op de Algemene Ledenvergadering van 5 september heeft de SP Afdeling Amsterdam het verzoek van haar leden uit het stadsdeel Zuidoost overgenomen en mevrouw Marian Schaaf verzocht haar deelraadszetel in Zuidoost ter beschikking te stellen aan de SP. Het afgelopen half jaar is gebleken dat de verschillende leden in de deelraadsfractie Zuidoost te weinig vertrouwen in elkaar te hebben om op een vruchtbare manier vier jaar lang gemeenschappelijk te werken aan een beter Amsterdam Zuidoost.

In weerwil van haar cessieverklaring heeft mevrouw Schaaf de afdeling Amsterdam per brief laten weten haar zetel te willen behouden. Hierdoor is een onwerkbare situatie ontstaan. Het afdelingsbestuur heeft daarom, de ledenvergadering volgend, besloten mevrouw Schaaf uit te schrijven als lid van de SP. Zij zal dan ook niet langer de SP in de deelraad Zuidoost vertegenwoordigen, maar op persoonlijke titel verder gaan.

De afdeling Amsterdam betreurt de gang van zaken, maar meent met het uitschrijven van mevrouw Schaaf recht te doen aan zowel het verzoek van de leden uit Zuidoost als de ledenvergadering in Amsterdam. De inspanningen van de afdeling Amsterdam zijn er altijd op gericht geweest om mevrouw Schaaf volwaardig deel te laten uitmaken van de deelraadsfractie in Zuidoost. De afdeling is daarom ook teleurgesteld in mevrouw Schaaf, die met haar weigering haar zetel ter beschikking te stellen zowel het verzoek van de leden uit Amsterdam Zuidoost als de wens de ledenvergadering naast zich neerlegt. De afdeling hoopt dan ook dat mevrouw Schaaf binnenkort haar mening herziet en alsnog haar zetel ter beschikking stelt aan de SP.